понедельник, 17 июня 2013 г.

РЕЦЕНЗІЯ: “Офіс в стилі фанк” — працюємо для результатів, а не
для 40 годин

Побачивши заголовок книги Ви, дорогі читачі, скажете: “Ааа, чергова книга про гнучкий графік роботи і велосипеди в офісах!” І будете не праві. Книга, написана двома жінками-менеджерами, працюючих в компанії Best Buy, не розказує про те, як класно банківським працівникам, приходити по пятницяв в офіс в джинсах, а менеджерам по продажам в Microsoft — працювати раз в тиждень з кафе в 2 кварталах від офісу на своїх планшетах з Windows 8. Тут взагалі  нірядка про корпоративну бредню, яку новачкам і досвідчиним працівникам “впарюють” під вагомими “гнучкий графік і можливість карєрного росту” Замість цього на Вашому столі опиняться 250 сторінок практичних прикладів і покрокового введення системи ROWE — “роботи, орієнтованої на результат.” Щоб Ви сказали, якщо б взнали, що на работу можна приходити коли вздумаеться та йти коли хочеться, а “правило 40 годин в тиждень” було би навічно поховано в склепах корпоративних архівів? Думаєте, так не бувает? Тоді Вам пора скоріш читати.

Про книгу

Мені навіть більше по душі оригінальна назва книги від Калі Реслер і Джоді Томпсон: “Why work sucks and how to fix it” — але в російському видавництві ділової літератури “МІФ”, стараннями якого книга  вийшла на російській в 2013 році, видно, подумали така назва дуже прямолінійна та різка для СНГ вух. Воно і не дивно: 80% представлених в книзі ідей якщо і будуть впроваджуватись в повсякдення життя вітчизняних компанії, то впровадження буде проходити з «боєм», де по одну сторону барикади будуть Дорослі Люди і Здоровий Глузд, а по іншу сторону — Великий Начальник і Корпоративні Правила.
В книзі немає схем та ілюстрації, зате є 8-м історій менеджерів з різним рівнем навиків, різним досвідом та різними проблемами і віком. Це — історії менеджерів і працівників компанії Best Buy, ставшою лідером в сфері електронної комерції при тому, що більшість працівників працює по схемі Result Only Work Environment, де вирішальну роль грає результат і своєчасне виконання задач, а не кількість відпрацьованих годин. Наприклад, Ви дізнаєтесь, чому “сови” та “жайворонки” можуть працювати одинаково продуктивно в сучасних компаніях, навіть якщо одні будуть приїжати на 8-у ранку, а інші— десь в 15:00. А ще дізнаєтесь як працівник, 55 років зміг доглядати за хворою мамою, переїхавши в інший штат — і при цьому перевиконав робочий план, хоча в стабільно працюючій “традиційно” компанії його б давно звільнили, як тільки в нього виникла б потреба переїзду. Або як в 30 можна приділяти час собі та сімї кожен день, а не тільки “радіти” невеликій прибавці до зарплати один раз в півроку і відпустку 14 днів раз в рік.

Уроки “Офіс в стилі фанк”

1. Змінена реальність бізнесу сама підштовхує нас до того, щоб вимірювати результат роботи кожного працівника, відділу або великого колективу в компанії, а не кількість годин, “відсижених” в офісі. Ви що, змагаєтесь за завання “залізна задниця місяця”? Чи все ж-таки хочете, щоб в работі був результат?
2. ROWE може (і повинна) застосовуватись як основа сучасного менеджменту. Посилаючись на “неорганізованість” і на те, що “так не буває” — значит, потенційно не довіряти людям, які працюють з Вами або на Вас. Якщо Ви їм не довіряєте, — для чого вони взагалі у Вас працюють?
3. Зібрання — це всеохоплюючий корпоративний “токсин”, який вбиває час, нерви і недає нічого, крім безкінечного переливання “води” і потенційного обміну негативом в пошуках “крайнього.” Ви продовжуєте кочувати по переговорах збираючи туди людей, щоб вони на 2-3 години в день відволікались від справжньої роботи?
4. “Офісна муть” (сплєтні, підколки, інтриги, пошук “крайніх” і слідкування хто коли прийшов / пішов) стало в 90% компаній способом самооправданя і маскування особистої робочої неефективності. Ви продовжуєте “підглядувати” за тими, як працюють Ваші колеги замість того щоб зайнятись справжньою роботою?
5. ROWE дозволяє бути ефективнішим навіть тим, хто в традиційній моделі вимушений часто брати відпустки або взагалі звільнитись. А Ви продовжуєте “розганяти” людей, не захотівших стати  “офісними хомячками”, або оцінюєте не результат, а присутність в офісній “кліточці”?
6. “Робота це - війна”: це постулат приречений на вимирання, так як ніхто не хоче подихати через інфаркти в 30 і алкоголізм в 40.
7. Час — Ваш актив і тільки Ваш; ніхто не вправі обговорювати Вас за те, як Ви будуєте свій роботчий день і чому встигаєте виконати свої задачі за 4 години, а не за 8-м.
8. ROWE не підійде тільки для мертвих і для тих хто “намертво” засів в офісному кріслі, щоб набрати неменше 40 годин за 5 днів в тиждень.

Кому читати?

Менеджменту: топ-, міддл-, і взагалі всяким менеджерам — в особливо ІТ-компаніям, веб-проектів і нематеріальної сфери діяльності. Читайте, щоб “завязати” з дурними питаннями “Чому Ви так рано пішли / пізно прийшли?” і не видавайте ніяких нагород типу “Кращий працівник місяця” по принципу найбільшої кількості нарад та “засижувань” до 23:00.
Працівникам: щоб зрозуміти, що “ми — не раби, раби — не ми.” У Вас є право на життя і на відношення до Вас, як до професіоналів і дорослих людей. Якщо начальник думає, що саме важливе — це відключити соцсітки на роботі, поставити систему нарахування робочих годин і заставляти всіх збиратись в залі для нарад не менше раз на два дні, Вам пора шукати нове місце роботи і нового адекватного начальника. Часи планової економіки і “жорстокої погодинки” в нематеріальній сфері закінчились ще в далекому 2008, коли почала створюватись ця книга.
Людям які тимчасово не працюють / готуються перейти на свою першу роботу в компанії: щоб не піддаватись на солодкі розповіді про “гнучкий графік” і “майбутнє.” В компанії є тільки одне майбутнє: те, що станеться з Вами на роботчому місці завтра. Якщо завтра (як вчора, як позавчора і взагалі завжди) Вас чекає начальник, нервово поглядаючи на свій годинник,
“депреміювання” за кожний “чих” і кожну хвилину “недосиженного” в офісі часу — може, Вам не потрібна така робота?

Книга хорошо, доступна в манері подачі, з достатньо простими ідеями і явно претендує на те, щоб опинитись в кожній корпоративній бібліотеці.

Комментариев нет:

Отправить комментарий